Er du i tvivl om du oplever mobning, så snak om det med en ven eller en voksen du stoler på.
Skolens ansatte har pligt til at gribe ind og hjælpe, hvis de bliver opmærksomme på mobning.
Skolens trivselsperson er også en god person at henvende sig til.
Tegn på mobning hos den udsatte part kan komme til udtryk ved at vedkommende f.eks.
- Går for sig selv, bliver passiv og trækker sig fra fællesskabet
- Udviser dårlig selvtillid, virker nedtrykt og usikker
- Kommer let ud af balance, bliver opfarende eller indelukket
- Klare sig dårligere fagligt, kommer for sent eller udebliver helt fra undervisningen
- Mister eller får ødelagt ting, tøj mv.
- Bliver bange for eller utryg ved at gå i skole
- Mister appetitten og får ondt i maven
De voksne omkring børnene skal være opmærksomme på ovenstående advarselssignaler som kan
være tegn på mobning – og/eller andre trivselsudfordringer, der kræver opmærksomhed.
Enhver form for mobning, der påvirker elevernes tid på skolen – indgår i skolens håndtering –
uanset mobningens oprindelse (skole, DUS, fritid eller online)
Supplerende til skolens håndtering af dårlig trivsel og mobning findes lidt andre tilbud
- https://bornetelefonen.dk - Telefon: 35 55 55 59
Samt deres gode links til andre der hjælper: https://bornetelefonen.dk/henvisning/ - https://www.livslinien.dk
Du kan kontakte Livsliniens telefonrådgivning, 70 201 201 alle årets dage fra kl. 11-05
Præsentation af antimobbestrategi https://sulsted-skole.aula.dk/antimobbestrategi
Skolens kontakter ved trivselsudfordringer
Elevens kontaktlærer via Aula
Trivselsperson/SSP: Thomas Froulund Mail: thom878g@sulsk.dk
Skolens kontor: mail https://sulsted-skole.aula.dk/skolens-ledelse
Elevråd v/ Birgitte Kjær, Mail: bk@sulsk.dk
Skolebestyrelsen https://sulsted-skole.aula.dk/skoleliv/skolebestyrelsen
Mener du at skolens antimobbestrategi kan gøres bedre? Giv endelig din mening til kende – du kan kontakte skolebestyrelsen her, så kigger vi på det! Antimobbestrategien evalueres årligt; i skolebestyrelsen, på afdelingsmøder og i elevrådet.